By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Amedia er verdensledende på lokal avisutvikling og er landets største utgiver av lokale medier. Fra Akersgata i Oslo sentrum jobber vi i Amedia med 80 lokalaviser og den riksdekkende Nettavisen. Journalister, redaktører og selgere benytter systemer, innsikt og plattformer for å skape nær og verdifull journalistikk. Vi mener arbeidet som gjøres for å nå ut til 1 543 000 digitale lesere hver eneste dag gjør norske lokalsamfunn til bedre steder å bo, leve og virke.
Samtidig tror vi at mye av dette ville vært umulig uten robuste systemer og et fremoverlent utviklingsmiljø. Amedia gjør nå et kraftig løft i det sentrale utviklingsmiljøet, som skal styrkes med flere titalls utviklere, designere, dataingeniører, prosjektledere og andre digitale hoder. Vil du være med og styrke informasjonsfriheten gjennom gode, innovative og fremtidsrettede produkter?
Hos oss får du mulighet til å jobbe med effektive, robuste og skalerbare systemer, fremtidsrettet arkitektur og store datamengder. Du vil jobbe med en tydelig datastrategi for å lage enda bedre produkter. Du får jobbe med store mengder brukerdata fra mer enn 2,6 millioner ukentlige lesere. Med andre ord er dette den perfekte lekegrinden for deg som elsker å jobbe med analyse av komplekse data. Vi setter brukerne våre først, ikke bare dataene deres. Vi jobber med maskinlæring, ikke bare teoretisk, men også i en praktisk kontekst hver dag. Utviklingsmiljøet vårt skal støtte hele den redaksjonelle prosessen – fra før en journalist bestemmer seg for hvilken sak de vil skrive, til innholdet er ute på mobilen, en datamaskin eller en smart-TV. Vi skal være viktige for folk, og bygge ting som gir mening.
Som produktanalytiker skal du sammen med produkteiere, utviklere og andre miljøer i Amedia hjelpe til med innsikt og data som gjør at vi på en smidig måte kan utvikle best mulige redaksjonelle produkter til alle Amedias lesere. Som vår nye produktanalytiker kommer du til å få se tydelige resultater av arbeidet ditt. Du vil bidra til at vi skal være datadrevet i alt vi gjør. Du skal sørge for at vi har et best mulig beslutningsgrunnlag for overordnede prioriteringer og i forkant av prosjekter, og hele tiden evaluere om vi har lyktes med å nå målene vi har satt oss. Du vil forvalte A/B-tester, produktinnsikt, grave i – og tolke – brukerdata, samt sette opp og vedlikeholde dashboards.
Personlige egenskaper
Ønskede kvalifikasjoner
Les også mer om Amedia og stillingen på info.dfind.no/amedia
Ønsker du å være med på vår reise, og er du klar for nye utfordringer? Da vil vi gjerne høre fra deg! Våre rådgivere i Dfind, Kristian Clifford og Rebecca Kolenic Vatnar er tilgjengelig på hhv. 40021566 / 47343087 eller kristian@dfind.no / rebecca@dfind.no
Nøkkelord | Innholdsanalyse, Analytics, Analyse, Business Intelligence, Innsikt & analyse |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Alternativ bransje | Annet |
Arbeidsgiver | Amedia Utvikling AS |
Akersgata 34 | |
0180 OSLO | |
Nettside | www.amedia.no |
Søknadsfrist | 31.05.2021 |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Dataanalytiker |
Sektor | Privat |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Kristian Clifford Advisor kristian.clifford@dfind.no +4740021566 |
Rebecca Vatnar Researcher rebecca.vatnar@dfind.no +4747343087 |